Tänään on hyvä päivä!

3:55 ip.


Kyllä, kuvassa on sakkolappu. Mutta tuo oikean alakulman summa on aika mairitteleva juttu! Sattuneesta syystä johtuen minun vakkariparkkipaikkani on tällä hetkellä siinä tilassa, ettei sitä pysty käyttämään - niinpä jouduin jättämään auton poikkeuksellisesti toimiston eteen kadunvarteen parkkiin. Just siihen, joka on raivostuttava 45-minuutin kiekkopaikka. Enkä muuten tosiaan muista siirtää sitä kiekkoa päivän aikana ilman, että liimaan tietokoneen näytön alakulmaan keltaiselle post itille, milloin kiekkoa pitikään seuraavaksi siirtää...

Olin viimeistelemässä muutamia työjuttuja ja satuin kulkemaan oven ohitse - ja joo, mitäpä huomasinkaan. Kaksi virkapukuista auton edessä seisoskelemassa, toisella harvinaisen ikävännäköinen laite käsissään. Ei muuta kuin takki niskaan ja avaimet käteen, nöyrä ilme naamalle ja kysymään, mikähän mahtaa olla tilanne. "Kun ihan tässä kohta oon lähdössäkin, niin meni pikkuisen tuo parkkiaika ylitse, enkä muistanut ollenkaan." Sakkolappua paraikaa kirjoittanut nainen hymyili ja oli aikansa hiljaa, tulosti sakon - ja mä olin jo valmis ähkäisemään, että ihanko oikeasti, ei. On nimittäin ihan muutaman muunkin kerran jäänyt kiekko vahingossa siirtämättä, eikä kukaan siltikään ole muistanut minua sakottaa...

Mutta sen sijaan, että olisin saanut ylimääräistä menoerää, nainen kehotti minua vain siirtämään kiekkoa eteenpäin - "eihän me voida katsos sitten tietää, kuinka kauan oot siinä ollut."

Pelasti muuten päivän!

0 kommenttia